За трета година се проведе проучване за удовлетвореността на служителите от работата им в Държавната агенция за бежанците при Министерския съвет (ДАБ при МС). Анонимната анкета е част от процеса на самооценка на Агенцията въз основа на комплекс от критерии приети в публичния сектор, анализ на различните аспекти на организацията и управлението и насърчаването да се приложат добри практики с цел повишаване качеството на управлението.
Резултатите по години може да проследите тук:
Ежегодното измерване на възприятията оценява дали служителите възприемат организацията като привлекателно работно място и дали са мотивирани да дават най-доброто от себе си в ежедневната работа. То отразява също постигнатите резултати и ангажираност.
През 2018 г. ДАБ при МС прие предизвикателството по внедряване на модела за самооценка – CAF (Common Assessment Framework), по проект „Въвеждане на Общата рамка за оценка (CAF) в българската администрация“. Агенцията е в първата група от 12 администрации, внедряващи модела, като част от Стратегията за развитие на държавната администрация в България 2014–2020 г.
Европейският инструмент за управление на качеството CAF се основава на самооценка на институцията, в която се идентифицират силните страни, посочват се областите за подобрение и се дефинират нужните стратегически мерки за организационно усъвършенстване. Смисълът на модела е да даде възможност за подобряване на работата.
За правилно и качествено прилагане на модела CAF ДАБ при МС получи етикет „Ефективен CAF потребител“, който се връчва от Националния CAF ресурсен център към Института по публична администрация. Етикетът е доказателство, че са изпълнени изискванията за правилно провеждане на самооценката по модела CAF, за съставяне на плана с мерки за подобрение и са удовлетворени нивата по прилагането на 8-те принципа за съвършенство – Ориентация към резултати; Фокус върху гражданите/потребителите; Лидерство и постоянство на целите; Управление чрез процеси и факти; Подход, основан на възможности за развитие и участие на хората; Непрекъснато обучение, иновации и усъвършенстване; Развитие на партньорства; Социална отговорност.